Spring naar de hoofdinhoud
Lees voor

Mijn WiFi-versterker werkt niet: Mogelijke oplossingen

Het kan frustrerend zijn wanneer je WiFi-versterker niet goed werkt en je niet kunt genieten van een sterk WiFi-signaal in je huis. In dit artikel delen we een aantal oplossingen voor veelvoorkomende problemen met WiFi-versterkers. Volg deze stappen om je WiFi-versterker weer goed te laten werken en te genieten van een betere WiFi-dekking in je huis.

 

 

 

Stap 1: Controleer de stroomvoorziening

Controleer eerst of je WiFi-versterker goed is aangesloten en of er stroom naar het apparaat gaat. Zorg ervoor dat de stekker stevig in het stopcontact zit en dat er geen losse verbindingen zijn, zoals losse draden. Als de WiFi-versterker niet aangaat, probeer dan een ander stopcontact. Kijk of het probleem hiermee is opgelost.

Stap 2: Plaatsing van de WiFi-versterker

De plek van je WiFi-versterker kan belangrijk zijn voor hoe goed het werkt. Kijk of de versterker niet te ver van je WiFi-kastje staat. Er mogen niet te veel dingen zoals muren, meubels of andere spullen in de weg staan. Het verplaatsen van de versterker naar een andere plek in je huis of kantoor kan de prestaties verbeteren. Probeer dit om te kijken of dit het probleem oplost.

Stap 3: Controleer de WiFi-instellingen

Kijk of de WiFi-instellingen op je versterker goed staan. De versterker moet het juiste WiFi-netwerk groter maken en het wachtwoord moet goed zijn ingevuld.

Stap 4: Herstart de WiFi-versterker en router

Soms kunnen tijdelijke storingen optreden die de werking van je WiFi-versterker kunnen beïnvloeden. Probeer zowel je WiFi-versterker als je router te herstarten door ze uit te schakelen, enkele minuten te wachten en ze vervolgens weer in te schakelen. Haal ook de stekker uit het stopcontact voor een aantal minuten. Dit kan helpen bij het oplossen van tijdelijke problemen en het herstellen van de verbinding.

Stap 5: Neem contact op met de fabrikant of provider

Als je na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog steeds problemen ondervindt met je WiFi-versterker, neem dan contact op met je internetprovider. Zij kunnen je verder helpen bij het identificeren en oplossen van specifieke technische problemen met je WiFi-versterker.

Als je WiFi-versterker het niet goed doet, kunnen de stappen hierboven helpen om dat te verhelpen. Kijk naar de stroom, waar de versterker staat, de WiFi-instellingen, en start zowel de versterker als het WiFi-kastje opnieuw op. Als het nog steeds niet werkt, bel dan de maker of leverancier voor hulp.

Kom je er toch niet uit of heb je nog een vraag?

Als je nog vragen hebt of hulp nodig hebt met je WiFi, neem dan contact op met de DigiHulplijn. Onze deskundige medewerkers staan klaar om je te helpen met al je vragen en problemen met betrekking tot WiFi. 

Bel de DigiHulplijn gratis van
Maandag t/m vrijdag tussen 08.00 – 22.00 uur
Zaterdag tussen 09.00 - 18.00 uur

Of stel je vraag via WhatsApp of mail:

Stuur een appje naar 06 - 17 18 1508 of mail je vragen naar vragen@digihulp.nl

DigiHulplijn is opgericht door:

Logo Alliantie Digitaal Samenleven
Logo van de bibliotheek
Logo van ContactCare
Logo van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Logo van het nationaal ouderenfonds
Logo van Seniorweb

Lukt het niet online? Lukt het niet online? Bel gratis 0800 - 1508

Onze ervaren medewerkers helpen je graag. Bel ze gerust van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 – 22.00 uur en zaterdag en zondag tussen 09.00 - 18.00 uur.

Of stel je vraag via