Spring naar de hoofdinhoud

Ik heb een vraag

Lees voor

Lukt het niet online?

We helpen elke dag veel mensen die er digitaal niet uitkomen. Geen vraag is te gek en we nemen alle tijd voor je. Van maandag tot en met vrijdag (tussen 08.00 uur en 22.00 uur) en zaterdag en zondag (tussen 09.00 en 18.00 uur) zit er iemand voor je klaar. Hieronder vind je een aantal vragen waarover mensen ons bellen.

Lukt het niet online?

Bel gratis 0800 - 1508 of mail naar vragen@digihulp.nl

Stel je vraag via Whatsapp of mail

Whatsapp Mail
QR

Stel je vraag via Whatsapp
en scan de QR code

Meest gestelde vragen

DigiD is een persoonlijke inlogcode. Je kunt een DigiD aanvragen op de website www.digid.nl. Hier kun je je persoonlijke gegevens invoeren en een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Na de aanvraag ontvang je een brief met een activeringscode. Hulp nodig? Bel de DigiHulplijn op 0800 - 1508

Ben je hiermee geholpen?

23 reactions
  1. Controleer eerst of je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevuld.
  2.  Misschien heb je een verkeerde of verlopen activeringscode gebruikt om je DigiD-account te activeren. 
  3. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan via de website van DigiD. 
  4. Helpen deze stappen niet? Bel dan de DigiHulplijn op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

19 reactions

Houd je e-reader en computer en/of laptop bij de hand als je ons belt. Zo kunnen we je direct helpen. Je mag ons bellen op 0800-1508. 

Ben je hiermee geholpen?

5 reactions

Met deze stappen kun je het probleem misschien oplossen:

  1. Probeer het e-boek af te sluiten en opnieuw te openen. Dit kan helpen als het een tijdelijke storing is.
  2. Probeer je apparaat opnieuw op te starten. Dit kan soms helpen als het programma vastgelopen is. Dit doe je meestal door de aan-/uitknop een paar seconden ingedrukt te houden.
  3. Controleer of er een update beschikbaar is voor je e-reader of e-boek app. Een update is een nieuwe versie.

Controleer of er een update beschikbaar is voor je e-reader of e-boek app. Een update is een nieuwe versie. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze ervaren medewerkers van de DigiHulplijn op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

6 reactions

Hieronder vind je een aantal stappen die je kunt nemen om het probleem op te lossen:

  1. Controleer of je apparaat is verbonden met het wifi-netwerk. Als het niet verbonden is, probeer dan opnieuw verbinding te maken.
  2. Controleer of de wifi-router aan staat en of er geen storingen zijn. Het kan zijn dat de router is uitgevallen of dat er storingen zijn bij de internetprovider.
  3. Controleer of andere apparaten in huis ook problemen hebben met de wifi-verbinding. Als meer apparaten geen verbinding hebben, kan het probleem bij de internetprovider liggen
  4. Probeer de wifi-router te resetten. Dit kan soms helpen om het probleem op te lossen.

 

Hulp nodig? Bel de DigiHulplijn op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

3 reactions

We kunnen je helpen bij het instellen van beeldbellen via verschillende programma's. Bijvoorbeeld Skype, Zoom of Microsoft Teams. Je kunt ook kiezen voor een tablet waarop je gemakkelijk kunt beeldbellen. Onze medewerkers kunnen je hierbij helpen en uitleggen hoe het werkt. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze ervaren medewerkers van de DigiHulplijn op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

4 reactions

Voor mobiel bankieren heb je een telefoon nodig nodig met internet. 

  1. Download de app van je bank. Dit kun je doen via de app store van je telefoon. 
  2. Open je app en log in met je persoonlijke gegevens. 
  3. Nu kun je jouw bankzaken regelen via de app. Denk hierbij aan het overmaken van geld en het bekijken van jouw saldo. 

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Bel de DigiHulplijn op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

2 reactions

Het is goed dat je voorzichtig bent, want er zijn veel frauduleuze e-mails in omloop. Hieronder vind je een aantal tips om te controleren of een mail spam is:

  1. Kijk naar de afzender. Een betrouwbare afzender is een bekende organisatie met een duidelijk herkenbaar e-mailadres. Als de afzender onbekend is of het e-mailadres er vreemd uitziet, is de kans groter dat het om spam gaat.
  2. Controleer de inhoud van de e-mail. In spam-e-mails staan vaak taalfouten. Ook kunnen er vreemde zinnen of rare verzoeken in staan.
  3. Klik niet zomaar op een link of bijlage. Deze kunnen schadelijk zijn voor je computer of persoonlijke gegevens bevatten.
  4. Als de mail van een bekende organisatie lijkt te komen, ga dan naar de officiële website van deze organisatie. Controleer of de inhoud van de mail ook op de website staat.

Twijfel je nog steeds? Onze ervaren medewerkers denken graag met je mee. Bel ons gerust op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

0 reactions

PGO betekent Persoonlijke Gezondheidsomgeving. Het is een website of een app waar je je medische gegevens kunt bekijken en beheren. Zo kun je jouw PGO aanvragen en gebruiken:

  1. Vraag aan je zorgverlener welke PGO hij gebruikt en hoe je toegang kunt krijgen tot je medische gegevens.
  2. Registreer jezelf op het PGO en volg de stappen om je account aan te maken.
  3. Lees de handleiding of bekijk de video’s van het PGO om te leren hoe het werkt.
  4. Probeer het PGO uit door bijvoorbeeld je eigen gegevens toe te voegen of te bekijken.

We hopen dat deze tips je helpen om PGO te gebruiken. Heb je nog vragen? Neem  contact op met onze ervaren medewerkers van de DigiHulplijn op 0800 - 1508.

Ben je hiermee geholpen?

1 reaction

DigiHulplijn is opgericht door:

Logo Alliantie Digitaal Samenleven
Logo van de bibliotheek
Logo van ContactCare
Logo van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Logo van het nationaal ouderenfonds
Logo van Seniorweb

Lukt het niet online? Lukt het niet online? Bel gratis 0800 - 1508

Onze ervaren medewerkers helpen je graag. Bel ze gerust van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 – 22.00 uur en zaterdag en zondag tussen 09.00 - 18.00 uur.

Of stel je vraag via